» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
Liczba wizyt: 8396484 (1263 dzisiaj) |
|
|
Witamy uczniów klas I
(dodane 1.9.2009 :: autor jm :: czytane 2542x)
|
zobacz fotoreportaż z apelu
|
Przykładowe zdjęcia z tej galerii...
|
Wasze komentarze
Msio (6.9.2009 @ 21:54:26) napisał: |
Ja myśle kaka, że albo się wycofał z dyskusji, albo specjalnie nas sprowokował, żebyśmy się tutaj nawzajem użerali .... hmmmm ;p
|
Kakuszakak (6.9.2009 @ 21:43:37) napisał: |
Nie pokazał się, bo nie ma już nic ciekawego do powiedzenia zapewne. Wyraził swoje racje i zabrakło mu siły aby ich bronić. Zrzucił ten obowiązek na innych, bo tak przecież jest wygodniej ;).
|
suzi (6.9.2009 @ 21:19:04) napisał: |
mniejsza z tamtym komentarzem.
Wrazliwy wrażliwiec, totalnie przewrazliwiony. zgodzę się ze przesadzil. Mogl przedstawic dokladnie to co mial namysli troche mniej siejąc mocnych slow. Chociaz o gettach szkolnych juz kilka dobrych dyskusji mam za sobą. Szkoda ze sie juz nie pokazał. Teraz mozemy sie tylko "domyslac co miał na mysli" . :P
|
suzi (6.9.2009 @ 20:33:21) napisał: |
wrr! czemu nic sie nie chce dodać?
|
kleksik (6.9.2009 @ 20:05:19) napisał: |
Wrażliwy - ok, ale nie uważasz, że grubo przesadził z tymi gettami? Ze stwierdzeniem, że " humanizm postrzega się tu jako kontynuację założenia Nietzschego, który mówił, że istnieją ludzie i podludzie" ? Że upominając się o humanizm, sam prostej wyrozumiałości wobec ludzkiej natury nie pokazał?
Ehh, przynajmniej udało mu się wywołać dyskusję :)
|
suzi (6.9.2009 @ 19:24:03) napisał: |
wrzuce reszte pozniej, bo nie chce sie dodac.
|
suzi (6.9.2009 @ 19:19:33) napisał: |
cenie ludzi o ogromnej wiedzy, licznych pasjach etc. jednak cenie tez wrazliwcow, (tez jestem zbyt wrazliwa, takze Ucznia rozumiem, tez niestety błednie uogolniam czasami)i nie rozumiem wiec czemu sie dokopuje ludziom ktorzy maja jakies tam swoje idee. nie wazne czy sluszne. Cenie tez skromnosc, malo jest mniej irytujacych rzeczy niz niepotrzebne unoszenie sie duma. Nie ma nic zlego w wysokiej samoocenie, nie pojmuje tylko po co sie tak z tym obnosić? po co ten wzniosly ton? to bardzo nieprzyjemne, tak to czuje i tyle.
|
kleksik (6.9.2009 @ 18:18:32) napisał: |
Droga Suzi, może po prostu nie dostrzegłaś najzwyczajniejszej przekory w wypowiedzi Msia. To nie jest człowiek który chodzi po szkole z napisem na czole ‘należę do elity’. Nie musi – ma ogromną wiedzę, liczne pasje i dużo zdrowego rozsądku, ma więc prawo do wysokiej samooceny. Może uraziła Cię ta liczba mnoga („jesteśmy elitą”), ale nie sądzę aby chodziło tu o wszystkich uczniów LO. Nie widzę nic złego w tym, że ktoś wie, że jest w czymś dobry i ośmiela się o tym mówić – o wiele bardziej drażni fałszywa skromność, czy też Twoje ironizowanie na temat ‘rzekomej̵ 7; renomy LO. Słusznie pisze osoba z Ekonoma, że nie będzie tej renomy oceniać, bo nie zna tej szkoły z doświadczenia.
To, co mnie osobiście uraziło w wypowiedzi Ucznia to krzywdzące uogólnienie, na które pozwolił sobie już po pierwszym dniu nauki.
|
From Ekonom (6.9.2009 @ 13:10:10) napisał: |
Muszę przyznać, że ciekawa jest ta dyskusja. Chciałbym do niej dorzucić swoje „pięć groszy”. Zapewne w wielu wypowiedziach nie brakuje zupełnie niepotrzebnych emocji. Nie mniej jednak zapewne wypowiedź Ucznia zawiera dużo racji. Podzielam zdanie, że ów Uczeń miał prawo wyrazić swoje zdanie i obawy, jakie mu towarzyszyły w związku z tym co usłyszał. Faktem jest, że LO w Żywcu zawsze cieszyło się renomą (nie mnie oceniać czy słuszną czy nie – wszak sam nie jestem jego absolwentem) , każdy kto się na tę szkołę decyduje winien jednak przewidzieć, że nie jest to przedszkole ani kuźnia romantyków. Myślę, że słowo elita – padło z ust nauczyciela w kontekście motywacji uczniów i zapewne nie miało wiele wspólnego z nieuprawnioną nobilitacją. Jest dalece prawdopodobne, że Uczeń jest osobą o ponadprzeciętnej wrażliwości, a to jest problem generalny takich osób, którym w dzisiejszym świecie funkcjonuje się trudno. Nie jest winą nauczycieli ani tym bardziej szkół, że realizują programy nauczania, które są wpisane w logikę i strategię edukacyjną polskich władz. Jest oczywistym, że model kształcenia po reformie edukacyjnej z 1999 r znacznie się zmienił. Dziś trudno go jednoznacznie ocenić – choć chyba więcej jest jego krytyków niż zwolenników. Sama była wiceminister edukacji z 1999 p. Dzieżgowska w swoich wypowiedziach nie uchyla się od krytyki reformy, którą sama współtworzyła. Faktem jest, że dziś tendencje kształcenia młodych ludzi zmierzają w kierunku zachodnioeuropejskim , który w konfrontacji z modelem środkowoeuropejskim wypadał niekorzystnie (głównie z powodu niższego poziomu wiedzy). Można podać przykład anglosaski, gdzie dziś w Wielkiej Brytanii organizuje się tzw. Szkoły socjalizacyjne, których celem jest walka z szerzącym się na wielką skalę analfabetyzmem. Jestem daleki od uprawiania demagogii, jednak uważam od dobrych kilku lat w Polsce wprowadza się model kształcenia w jawny sposób prowadzony do tego, by dorośli kiedyś ludzie nie posiadali zbyt wszechstronnej wiedzy, tym bardziej umiejętności. W praktyce będzie chodziło o to, że jeśli ktoś będzie dobrym prawnikiem, to nie powinien on tym samym umieć zainstalować u siebie w domu np. gniazdka elektrycznego i w przypadku takiej potrzeby by musiał korzystać z usług elektryka, który będzie to potrafił, lecz z kolei nie będzie umiał np. napisać prostego podania do urzędu (i w odwrotnej kolejności zwróci się do prawnika). PKB będzie w ten sposób rosnąć – a w myśl zasadny, że ograniczonymi ludźmi rządzi się łatwiej – poziom ELIT rzeczywiście nie będzie wysoki. Stąd dziś rzeczywiście od młodego człowieka coraz rzadziej wymaga się kreatywności, wyobraźni a jedynie pragmatycznych umiejętności, które da się zmierzyć za pomocą wykresów, punktów i tabel (tu podzielam zdanie Ucznia i gratuluje mu spostrzegawczości). Mamy taki a nie inny system i nie jest to wina nauczycieli a jedynie polityków, którym powierzamy naszą przyszłość.
Uczniu, bądź spokojny, jeśli jesteś człowiekiem wrażliwym na innych – nie martw się – będziesz taki zawsze i nawet najbardziej „elitarna̶ 1; szkoła nie uczyni cię cynikiem. Jeśli jednak będziesz obracał się wśród ludzi, dla których najważniejszymi celami w życiu są: kasa, dobra praca, fura, splendor i nic poza tym, to chłoń to i obserwuj – rób to często – zobaczysz szybko ich ograniczenie i zrobi Ci się ich żal – partz na nich, byś nie był taki jak oni. Na koniec cytat (właściwe parafraza)z Ks. Malińskiego: „Nie sprzedawaj się za mamonę sławy, kariery, ludzkich spojrzeń, podziwów… nie sprzedawaj – bo zobaczysz, żeś nic nie zyskał – żeś wszystko stracił”
|
suzi (6.9.2009 @ 12:16:44) napisał: |
droga młodziezy o wyszukanym slownictwie, juz prosilam o wybaczenie dla tego Zalosnego zwrotu. Cierpicie na przerost ambicji. Lepiej?
mniejsza z tym. Wg mnie w kazdej szkole mozna byc kims, mozna cos osiagnac, bez wzgledu na rzekoma renome Szkoly.
Trzeba czasem zdjac klapki z oczu i zdac sobie sprawe ze 1LO to nie tylko mury do ktorych uczeszczaja ludzie tacy jak wy majacy sie za ELITE ktora osiagnie wiecej niz uczen innej szkoly, bo w koperniku jest POZIOM. Co za ograniczenie! nie wiem, jak mozna tego nie widziec. Patrzac na Wasze wypowiedzi zaczynam watpic czy wg was 1LO spelnia jeszcze jakies funkcje oprocz edukacyjnej? Uczen powiedzial co go zszokowalo na starcie i mial do tego swiete prawo(za co dostal soczyscie po tylku czego nie rozumiem)... Hej, mlody ma prawo oczekiwac od szkoly czegos wiecej niz wysokiego poziomu! No ale ja tez bym nie ogarnela sytuacji jakbym musiala egzystowac pod jednym dachem kilka godzin dziennie z ludzmi o pogladach zblizonych do niektorych z Was. Zycze szczescia w zyciu, mam nadzieje ze troche otworzycie sie na ludzi innych od Was, bo tacy ISTNIEJA, halo!. Zastrzegam, nie chcialam obazic nikogo kto uczeszcza do 1Lo, po prostu mentalnosc i zadufanie w sobie jakie tu Msiu pokazujesz/cie powoduje u mnie opadniecie szczeki. pozdrawiam
|
mj (6.9.2009 @ 0:21:02) napisał: |
no proszę jacy przyszli politycy rosną :)
|
Kakuszakak (5.9.2009 @ 23:19:43) napisał: |
Ops, double post, my bad. ;)
|
Kakuszakak (5.9.2009 @ 23:18:40) napisał: |
Sprostowanie małe. Poziom szkoły zazwyczaj ocenia się, po wynikach uczniów, jakie w niej osiągają. Ogólniak ma zdecydowanie największe, dlatego moim zdaniem użycie stwierdzenia "gorsze szkoły" jest jak najbardziej na miejscu, co wcale nie znaczy, że mają złych nauczycieli, lub też, iż WSZYSCY uczniowie się w nich nie uczą. Od każdej reguły są wyjątki. Zatem i w mechaniku znajdą się osoby mądre, które chcą się uczyć i wykorzystują potencjał, dawanych przez tamtejszych nauczycieli, a także w LO znajdą się kołki, których nauka w ogóle nie obchodzi i mają to wszystko gdzieś. Generalnie chodziło o wymagania, jakie trzeba spełnić, żeby się do danej szkoły dostać, które także w LO są najwyższe.
|
Msio (5.9.2009 @ 23:18:06) napisał: |
Dokładnie ... ;p ;]
|
Kakuszakak (5.9.2009 @ 23:11:51) napisał: |
Sprostowanie małe. Poziom szkoły zazwyczaj ocenia się, po wynikach uczniów, jakie w niej osiągają. Ogólniak ma zdecydowanie największe, dlatego moim zdaniem użycie stwierdzenia "gorsze szkoły" jest jak najbardziej na miejscu, co wcale nie znaczy, że mają złych nauczycieli, lub też, iż WSZYSCY uczniowie się w nich nie uczą. Od każdej reguły są wyjątki. Zatem i w mechaniku znajdą się osoby mądre, które chcą się uczyć i wykorzystują potencjał, dawanych przez tamtejszych nauczycieli, a także w LO znajdą się kołki, których nauka w ogóle nie obchodzi i mają to wszystko gdzieś. Generalnie chodziło o wymagania, jakie trzeba spełnić, żeby się do danej szkoły dostać, które także w LO są najwyższe.
|
Msio (5.9.2009 @ 22:33:44) napisał: |
Ale czy ja powiedziałem, że chodzisz do gorszej szkoły ?? Proszę, znajdź mi słowa, w których zawarłem informację, że uczysz się w gorszej szkole ?? ,, Wcale tak nie uważamy, mówimy jedynie o tym, że jeśli innym się nie chce uczyć to właśnie idą do gorszych szkół (i wcale tu nie chodzi o kwestionowanie rzemiosła nauczycieli, a jedynie chęci nauki innych uczniów, gdyż każdy uczy się sam dla siebie). " Ty masz chcęci do nauki, dlatego nie kwestionowałem Twojej wiedzy ( chociaż to stwierdzenie ,, wyzej sracie niz dupy macie " nie świadczy o niej i jest żałosne).
LET THE ROCK OFF BEGIN HAHAHA!
|
suzi (5.9.2009 @ 19:10:16) napisał: |
"(...)Uczniowie żadnej innej szkoły w okolicy nie osiągają takich wyników jak my. Jeśli się tak nie czujesz, to wiele innych, „przyjaźniejsz ych” szkół, w których ludzi ocenia się za pomocą słoneczek i kwiatków, zamiast „wskaźników, cyfr, punktów i wykresów” stoi przed Tobą otworem."
cos zle zrozumialam? słowa "gorsza szkola" to nie wiem skad wyjeliscie.. To u was w szkole nie ma uczniow ktorym sie nie chce uczyc? hehe dobre:d nie chce ciagle was łapac za slowa bo nie o to tu chodzi, irytuje mnie tylko to-co nazwe brzydkim powiedzeniem, za ktore chcac nie chcac przepraszam - wyzej sracie niz dupy macie. hmm. Msio, jestem chetna do dyskusji, interesuje mnie zdanie na temat ogolnopojetej edukacji w liceum Twoje i Twoich przyjaciol. No, ale nie tutaj. Ide sie uczyc chociaz podobno chodze do gorszej szkoly gdzie ludziom uczyc sie nie chce. :d
|
Msio (5.9.2009 @ 13:01:58) napisał: |
yyy małe sprostowania... komentarz do "ja" - nie napisałem tego tekstu sam, dlatego piszemy w liczbie mnogiej (postaraliśmy się o to wraz z innymi osobami)... ,,Poza tym zastanów się kto tu jest trollem i czeka na nakarmienie..." co do tego stwierdzenia, proszę Cię, abyś nie czytał/a powierzchownie, a komentarze wszystkich osób.. Zapewne jak się domyślasz, chodziło tu o pewną metaforę do komentarza "mj". ,,Bzzz" - po pierwsze nie jesteśmy już dziećmi, po drugie wątpię, by do tego dość prostego tekstu trzeba było wykorzystać wikipedię (każdy w miarę obeznany ze słownictwem człowiek zrozumie większość słów z naszej wypowiedzi, a Tobie, jak widać, brakuje wiedzy), po trzecie jesteśmy świadomi tego,co napisaliśmy (bo jaki byłby sens w tym, by wypowiadać się, nie mając kompletnie o tym pojęcia ??). ,,Suzi", mam małe pytanie, gdzie w naszej wypowiedzi wyczytałaś, że negujemy umiejętności nauczycieli z innych szkół?? Wcale tak nie uważamy, mówimy jedynie o tym, że jeśli innym się nie chce uczyć to właśnie idą do gorszych szkół (i wcale tu nie chodzi o kwestionowanie rzemiosła nauczycieli, a jedynie chęci nauki innych uczniów, gdyż każdy uczy się sam dla siebie).
|
ja (5.9.2009 @ 10:10:27) napisał: |
Misio, nie pisz w imieniu ogółu tylko w swoim własnym. Poza tym zastanów się kto tu jest trollem i czeka na nakarmienie...
A co do Ucznia: zajmij się matmą bo będziesz z niej pisał maturę.
|
bzzz (4.9.2009 @ 21:52:22) napisał: |
Dzieci złapały za wikipedie i świecą wiedzą, a nie mają najmniejszego pojecia co wypisują. W każdym bądz razie efekt końcowy to jakiś bełkot. Żałosne
|
suzi (4.9.2009 @ 18:12:02) napisał: |
msio, pieknie piszesz ale nie wydaje mi sie ze dobrym sposobem na dowartościowywanie sie jest negowanie umiejetnosci nauczycieli z innych szkoł. Jesli chcesz sie uczyc, bedziesz umial/a, proste. Wszystko zalezy od Twoich wlasnych ambicji.
I czy troll to nie za mocne okreslenie? :/
|
ahaaaa (3.9.2009 @ 22:19:12) napisał: |
Msio, to ty?!
|
Msio (3.9.2009 @ 21:53:35) napisał: |
Dla twojej informacji: Jesteśmy Elitą! Twierdzisz, że wmawianie nam, że nią jesteśmy, tworzy nierówności. Kolejny raz się nie zgodzę. Nie jesteśmy tu dlatego, że ktoś nas posegregował, ale dlatego, że w znacznej mierze włożyliśmy dużo pracy w naukę i chcemy ją kontynuować. Czy Ci się to podoba, czy nie, jesteśmy elitą, ale z wyboru. Jeśli twierdzisz, że jest inaczej, porównaj wyniki i statystyki szkół. To nasi uczniowie będą w przyszłości lekarzami, prawnikami, nauczycielami, politykami etc., czyli warstwą społeczną kreującą przyszłość naszego narodu. Uczniowie żadnej innej szkoły w okolicy nie osiągają takich wyników jak my. Jeśli się tak nie czujesz, to wiele innych, „przyjaźniejsz ych” szkół, w których ludzi ocenia się za pomocą słoneczek i kwiatków, zamiast „wskaźników, cyfr, punktów i wykresów” stoi przed Tobą otworem.
Remember, life is brutal and you can’t always get what you want… unless you try and don’t complain as a litte baby.
Pozdrawiamy ,
Elita (Yes, we are awesome!).
PS Idea, wszystkim po równo, nie jest nowa. Została wymyślona i określona w XIX wieku i nazywa się komunizm. Jak pewnie wiesz, zakładała ona walkę klas i społeczeństwo pozbawione elit.
Nie musimy Ci tłumaczyć, jak się skończyło…
PPS. Troll nakarmiony ;)
|
Msio (3.9.2009 @ 21:50:36) napisał: |
Jeśli opierasz się jedynie na filozofii Nietzschego, który rzeczywiście w centrum swoich rozważań postawił problem interpretacji człowieka jako istoty biologicznej, a zarazem twórcy kultury, światopoglądu i prawodawcy systemów wartości, nie udało Ci się, nawet w małej części, zrozumieć tego założenia, ale jeśli już tak bardzo ci na tym zależy, proponujemy ci przeczytać "Tako rzecze Zaratustra" lub chociażby "Zbrodnie i karę" Fiodora Dostojewskiego, (jednak polecamy wykazanie się choć odrobiną własnej inicjatywy i znalezienie własnej filozofii życia). Prosimy Cię „omnibusieR 21;, twoja teza, że obecny humanizm jest oparty na zasadzie segregacji ludzi wg Nietschego niestety ma widoczne wady. Sam niemiecki filozof to postać kontrowersyjna i niezrozumiana, a jego idee mocno wypaczone przez pryzmat systemu nazistowskiego. Jesteś przykładem powierzchownego zapoznania się z czymś, co przerasta twój miałki umysł. (c.d.n.)
|
Msio (3.9.2009 @ 21:49:01) napisał: |
Oh, ty nasz mistrzu erudycji, sprawiedliwości i obrony godności innego człowieka.
Moim zdaniem twoja wypowiedz jest, eufemistycznie mówiąc, nieadekwatna do ogółu sprawy. Brzmi ona zbyt perwersyjnie, egzaltycznie i co gorsza pesymistycznie, i chociaż nie
obliguje nas do dalszej konfrontacji z Tobą, jednak musimy powiedzieć, i zaznaczyć, że twoje poglądy totalnie nas załamują. Po stylu twojej wypowiedzi sądzimy, że jesteś mocno zagubionym w rzeczywistości młodym człowiekiem, który ciągle porusza się w materii buntu i negowania wszystkiego, co podają nam autorytety. Już sam fakt, że napisałeś swój sprzeciw takim, a nie innym stylem, skłania nas do przekonania, iż zostało to zrobione głownie „na pokaz”, żeby zaistnieć w nowej szkole. Nick „Uczeń” jakże dobitnie potwierdza ten fakt - anonimowość jest cechą ludzi słabych i strachliwych, nie potrafiących wyrazić swoich myśli otwarcie. Po analizie twoich aforyzmów dochodzimy do pewnego punktu, pewnej konkluzji, gdzie na samym czubku widnieje napis " twoje wypowiedzi są TRYWIALNE!!!". (c.d.n.)
|
mj (3.9.2009 @ 20:15:26) napisał: |
już dawno się nie udzielałem na tutejszych forach (było to spowodowane krytyką jednego z nauczycieli), ale postanowiłem wznowić swoją działalność (co pewnie nie ucieszy tegoż nauczyciela), lecz zapwne zaraz znowu ją zawieszę (i to powinno ucieszyć wspomnianego nauczyciela). chciałbym, żeby Uczeń trochę rozwinął swoją myśl, bo tak. i jeszcze apel do wszystkich: "nie karmić trola!"
|
absolwent (3.9.2009 @ 0:03:18) napisał: |
co to teraz za ludzie przychodzą do tej szkoły. Nie łap nauczycieli za słówka!
|
d (2.9.2009 @ 19:56:09) napisał: |
może chciał się popisać,ale ten idealizm i emocje są naprawdę sympatyczne;]
|
tictac (2.9.2009 @ 18:26:29) napisał: |
Gówno prawda.. Widać żeś młody i chciałeś sie popisać kilkoma efektownymi hasełkami :P Ja tam humanista nie jestem, ale wydaje mi się, że bardziej rozumiem te słowa.. Otóż słowo elita dlatego tutaj padło, że każdymłody człowiek jest solą tej ziemi i to w nim (w nas) powinno sie pokładać nadzieje jak mawiał klasyk. Tak więc nikt Was tutaj nie wywyższał i nikogo też nie poniżał tylko chciał Wam pokazać, że to w Was leżą przyszłe losy narodu..Kolejną kwestią dlaczego pada tutaj słowo elita jset fakt, że to My wybraliśmy liceum,, ponieważ chcemy się uczyć dalej, chcemy sie rozwijac. Inni poszli do mniej ambitnych szkol nierzadko temu, ze im sie nei chcialo uczyc. Wiem, ze inne zawody sa rowniez wazne i uwazam, ze kazda praca jest potrzebna, ale to od nas oczekuje sie troche wiecej. Zastanówcie się czasem dogłebnie, a nie tylko dosłownie. Ja to tak własnie rozumie.. Pozdrowienia od starszaka.. aa humanista nie jestem to nie patrzcie na bledy i styl wypowiedzi (bo pisalem spieszac sie :P ) pozdro
|
oO (2.9.2009 @ 15:19:40) napisał: |
zalezy kto co uwaza za normalnosc..
|
dooris (2.9.2009 @ 13:49:38) napisał: |
Uczniu podobne refleksje towarzyszyły mi trzy lata temu na rozpoczęciu roku w tej szkole. Życzę ci abyś poznał ciekawych ludzi, którzy pomogą ci przetrwać szkolne lata. W Żywcu nie ma szans na wszechstronną edukację, prawdziwa przygoda intelektualna czeka na studiach.Warto pracować indywidualnie aby móc się na nie dostać.
|
absolwentka (2.9.2009 @ 12:04:41) napisał: |
Ludzie, bez przesady ;) Nie musicie tego tak brać do siebie. Widac że kolega "uczeń" uczy się w Koperniku pierwszy dzień. Wiele rzeczy się tu mówi, wiele rzeczy jest na pokaz... to fakt. Ale w rzeczywistości jest to szkoła bardzo fajna i normalna. Wszyscy sie burzą, mówią że nienormalni nauczyciele, że wymagania, że szkoła z tradycjami... BLE BLE BLE. To ciekawe, czemu od kilku lat nasza szkoła ma najlepsze wyniki na maturze? Czemu nasi absolwenci dostają sie na dobre studia. Tak więc zwracając się apostrofą:
DROGI UCZNIU, masz jescze ok dwóch tygodni, aby zmienić szkołę. Masz blisko do Ekonoma, Kornika... Gwarantuję Ci, że zatęsknisz... :)
Pozdrawiam wszystkich absolwentów-psycholi "tej chorej szkoły" oraz profesorów ;)
|
smerfny (2.9.2009 @ 6:43:09) napisał: |
Ostatnie zdanie - zbyt piękne by było możliwe ;]
"jesteśmy wpatrzonymi w siebie ograniczonymi ludźmi, którzy własne kompleksy z przeszłości leczą poprzez sztucznie przez siebie wyznaczane granice" - nie uogólniaj
|
karol (1.9.2009 @ 23:59:23) napisał: |
Masz pełną rację. Nie należy dzielić ludzi na lepszych i gorszych. Z drugiej strony też nie można powiedzieć, że wszyscy są tacy sami bo jednak są tacy którym bardziej zależy by coś osiągnąć i tacy którym niekoniecznie.
Ale akurat wybór takiej a nie innej szkoły na terenie Żywca o tym nie świadczy.
|
Uczeń (1.9.2009 @ 23:11:03) napisał: |
Dziś w szkole usłyszałem od wychowawcy, że jesteśmy elitą. Wiem, że w innych klasach też padały takie stwierdzenia. Szkoda, że szkoła do której się dostałem już w pierwszym dniu wskazuje mi , że humanizm postrzega się tu jako kontynuację założenia Nietzschego, który mówił, że istnieją ludzie i podludzie. Jest mi przykro, bo chcę być w przyszłości wykształconym człowiekiem, który potrafi dostrzec przede wszystkim innego człowieka, może w szczególności takiego, któremu z takich czy innych powodów nie udało się w życiu "wdrapać na poziomy elit". Dziś żałuję, bo wiem, że w tych murach z takim rozumowaniem jakie posiadam będzie mi trudno - szkoła ta zapewne wartość człowieka potrafi mierzyć jedynie przez wymierne wskaźniki, cyfry, punkty i wykresy. Taki o to obraz humanizmu dostrzegłem dziś w murach tej szkoły... tyle, że nie podzielam zdania pani profesor - nie szanowna Pani - nie jesteśmy elitą - Państwo też nią nie są - jesteśmy wpatrzonymi w siebie ograniczonymi ludźmi, którzy własne kompleksy z przeszłości leczą poprzez sztucznie przez siebie wyznaczane granice. W takim dniu jak dziś wydaje się szczególnie dobitnym powiedzieć - nigdy więcej żadnych wartości dzielących ludzi, żadnych gett - czy rasistowskich, czy szkolnych - ŻADNYCH GRADACJI POMIĘDZY LUDŹMI!!!!!
|
|
|
|
wtorek
1
grudnia 2015
Imieniny obchodzą: Natalia, Blanka, Eligiusz
Do wakacji pozostało 209 dni.
|
W jakiej rozdzielczości pracujesz?
800x600 - 8.84%
1024x768 - 24.07%
1280x1024 - 23.02%
1600x1200 - 11.63%
jeszcze innej ;) - 32.44%
Oddano
3835 głosów
|
|
I Liceum Ogólnokształcące
im. M. Kopernika
w Żywcu
ul. Słowackiego 2
tel. (033) 861-21-13
e-mail:
biuro@lo-zywiec.pl
|
|