» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
» |
|
» |
|
» |
|
» |
|
|
Liczba wizyt: 8396484 (1263 dzisiaj) |
|
|
Matury ...
(dodane 1.8.2006 :: autor jm :: czytane 1661x)
|
Amnestia dla maturzystów będzie rozszerzona
Minister edukacji chce objąć amnestią również zeszłorocznych maturzystów. Według informacji IAR, rozporządzenie w tej sprawie jest już gotowe i pod koniec tygodnia zostanie skierowane do konsultacji międzyresortowych. W odpowiedzi rektorzy zapowiadają przywrócenie niektórych egzaminów wstępnych na studia.
Rozszerzając amnestię, MEN chce uniknąć pretensji ze strony zeszłorocznych maturzystów, a co za tym idzie zarzutów o zmianę zasad w trakcie egzaminu. "Jeżeli chce się zmienić na przyszłość sytuację maturzystów, trzeba zmienić przeszłość tych, którzy uczestniczyli w maturze w tym roku i w zeszłym. Taka jest konieczność" - mówi w rozmowie z IAR minister Roman Giertych. Na informacje o rozszerzeniu amnestii zareagowali rektorzy uczelni publicznych. Szef Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich prof. Tadeusz Luty określił pomysł jako "kosmiczną bzdurę", a prorektor Uniwersytetu Warszawskiego Konstanty Wojtaszczyk decyzję niefortunną. "Osoby, które w zeszłym roku dowiedziały się, że nie mają matury, a w tym, że ją jednak mają, będą miały mnóstwo różnego typu roszczeń" - tłumaczy prof. Wojtaszczyk. Z kolei twórca nowej matury i były minister edukacji Mirosław Handke mówi w rozmowie z IAR, że Roman Giertych popełnia kolejny błąd. "Ja nie rozumiem ministra, który jest prawnikiem i zaczyna stosować prawo o rok wstecz" - dodaje prof. Handke.
W odpowiedzi na rozszerzenie amnestii, rektorzy zapowiadają wprowadzenie egzaminów wstępnych z przedmiotu, który kandydat oblał na maturze. Szef KRASP twierdzi, że byłoby to zgodne z prawem, bo ustawa zabrania organizowania egzaminów tylko z tych przedmiotów z których wiedza została na maturze sprawdzona. "A jeśli uczeń dostał mniej niż 30 procent punktów czyli nie zdał, to matura nie sprawdziła jego wiedzy z tej dziedziny" - dodaje prof. Luty.
Reakcją rektorów zaniepokojeni są z kolei dyrektorzy okręgowych komisji egzaminacyjnych. Szefowa łódzkiej komisji Wiesława Zewald mówi, że dodatkowe egzaminy byłyby zaprzeczeniem idei nowej matury. Jeśli dopracowaliśmy się sytuacji, kiedy egzamin na uczelnię zastępowany jest maturą, to nie powinniśmy tego zmarnować" - dodaje.
Pomysł Romana Giertycha popiera większość uczelni prywatnych. Szef Konferencji Rektorów Uczelni Niepublicznych prof. Józef Szabłowski mówi, że argumentacja ministra jest słuszna. "Równość wobec prawa jest uzasadnieniem takiego rozwiązania" - dodaje.
Sprawy nie chciał natomiast komentować premier. "Musiałbym się z tym najpierw dokładnie zapoznać, bo dopiero wtedy można reagować" - mówił Jarosław Kaczyński.
Według rozporządzenia MEN, świadectwa maturalne dostałyby osoby, które nie zdały jednego egzaminu, ale mają co najmniej 30-procentową średnią z pozostałych przedmiotów. W tym roku takich osób było 50 tysięcy, a w zeszłym roku co najwyżej kilka tysięcy, choć nie ma jeszcze precyzyjnych wyliczeń.
Jedna piąta zeszłorocznych maturzystów, którzy oblali egzamin, przystąpiła w tym roku do poprawki w styczniu lub w maju. Części z nich po poprawce udało się dostać na studia.
W rozporządzeniu ministerstwa znalazły się także inne zmiany. Na wybór przedmiotów uczniowie będą mieli czas nie do końca września, ale do końca grudnia. Ten, kto zdecyduje się zdawać maturę na poziomie rozszerzonym, nie będzie musiał pisać najpierw egzaminu na poziomie podstawowym. Przyspieszy to sprawdzanie prac.
|
Wasze komentarze
wiorek (12.9.2006 @ 16:08:48) napisał: |
dobrze, że to powiedziałaś..
|
MIMI (12.9.2006 @ 12:29:07) napisał: |
Amnestia jest bezsensowna
|
Ziom (5.9.2006 @ 16:14:50) napisał: |
Twój komentarz Uważąm, że Giertych mimo wszytsko postąpił słusznie chciał ... próbował ratowac uczniów tych " troche gorszych" ale za wiele to nie zmieniło mój brat załapał się na tą amnestie i co " gówno" rekrutacja się skończyła a on nawet nie powąchał świadectwa ... wiec Panie ministrze jak się coś kur... zaczyna to powinno się to skończyć w odpowiednim momecie ... a więc do dzieła dokończ tą sprawe !!!!
|
maturzystka'06natalia (5.9.2006 @ 13:36:07) napisał: |
Kiedy usłyszałam o nowym pomysle Pięknego Romana, o mao nie spadłam z krzesła.. Musze przyznac, ze do mojej matury nie musialam specjalnie zakuwac i zdalam ja całkiem nieźle, wiec po co jeszcze obnizać jej stopień trudności?! Ciesze się, ze tak wiele osób jest przeciwnych, choć nie wiem, czy to ma jakiekolwiek znaczenie dla naszego Ministerstwa "Edukacji" i czy w ogole uwzględnią tam to, że większość MYŚLĄCYCH uczniów broni się przed obnizaniem poprzeczki.. Amnestia jest obraza dla zdolnych i/lub pracowitych. Zastanówcie sie - kiedys pojdziecie do lekarza, prawnika, itd. itp, ktory zostal objety amnestia - co taki czlowiek potrafi i jakim jest specjalistą??? WSTYD I HANBA!!!
|
Ecthgow (3.9.2006 @ 12:41:44) napisał: |
Maturę powinna być taka, żeby zdawało ją 10% piszących. Wtedy taki papier zaczyna coś znaczyć. A uczelnie wyższe i tak będą przepełnione.
|
pan_ciatko (1.9.2006 @ 13:20:20) napisał: |
bozon dobrze napisane:)
|
Marzi 2 (25.8.2006 @ 20:59:11) napisał: |
Roman G ma rację. Też jestem dobrą osobą jeśli chodzi o naukę. Tylko że mój kolega też sobie olewał szkołę, ale się opamiętał i zaczął rocić coś w kierunku poprawy i widzialam jak bardzo sie starał.... i niestety nie wyszło:( ale obejmuje go ta amnestia (która wprawdzie nic mu nie daje). Żal mi go i to bardzo... Ale życzę mu powodzenia. /// Tak samo życzę go innym. aha Matura nie sprawdza całej wiedzy i nie uważam, że kto ją oblał nie starał się aby mu wyszło. To wszystko jest chore!
|
Roman G. :P (25.8.2006 @ 12:05:15) napisał: |
Matura nie jest dla wszystkich!!! To nie jest przecież coś co każdy musi mieć (przynajmniej jeszcze do niedawna tak było). Matura sprawdza naszą wiedzę, którą zdobyliśmy przez te lata naszej nauki. Jak ktoś sobie to wszystko olewał i mu nie wyszło to sorry, ale sam sobie jest winny. Prywatne studia zacierają ręce ponieważ dzięki Giertychowi będą mieć na czym zarobić. A później taki wyjdzie z (niby) takim samym wykształceniem jak osoba która skończyła studia państwowe. Nie czarujmy się, ale różnica poziomów jest bardzo wysoka. A taka osoba też będzie się tytuować mianem magistra - żenujące :/
|
Marzi (25.8.2006 @ 11:29:53) napisał: |
Moim zdaniem Giertych zrobił nawet dobrze, ale jeśli chodzi tylko o osoby, które resztę zaliczyły na dosyć wysokim poziomie. I rozumiem, bo buntują się ci, ktrorzy maturę zdali, natomiast ci co jej nie zdali i ratuje ich amnestia suszą zęby z zadowolenia. Cóż życie jest ciężkie... raz na wozie raz pod wozem. I tak w Polsce raczej lepiej nie będzie... z naszym rządem i politykami.
|
Tomek 2kl. (22.8.2006 @ 18:42:32) napisał: |
Po 1 Misiek to podjął piszę się tak a nie podjoł!! Widze jakim jestes dobrym uczniem....
A co do amnestii to ujmę to 1 słowem ŻENADA!!!
|
wiorek (22.8.2006 @ 15:42:07) napisał: |
przepraszam, misiek, czy to jest prowokacja?
|
Misiek:) (20.8.2006 @ 23:01:11) napisał: |
Ja teraz ide do kopernika i uwazam ze Roman giertych podjoł pierwszy raz w życiu MĄDRĄ DECYZJE poniewaz jest to dobre dla słabszych uczniów chociaz ja do takich nie naleze ale mi to nie przeszkadza ta CAŁA AMNESTIA I WEDŁUG MNIE DOBRZE ZE JEST:) WIECEJ OSÓB MA SZANSE NA ZDANIE MATURY:))))))
|
Liz (20.8.2006 @ 11:44:21) napisał: |
co do amnestii... Bozon - nic dodać nic ująć:D
...a ja teraz matury to już w ogóle nie rozumiem. Czuję się trochę jak królik doświadczalny. Cały czas coś zmieniają i nigdy nie wiadomo co jest aktualne a co nie. Słyszałam np. że w tym roku rekrutacja na studia ma się odbyć jakoś pod koniec wakacji dopiero, no to sorry, ale jak ktoś się nie dostanie to nawet nie zdąrzy się zastanowić co dalej...
|
Asiulka matura '05 (16.8.2006 @ 12:54:36) napisał: |
porażka i paranoja... niedosc ze prog jest tylko 30% to jescze amnestia, moze wogole rozdawajmy swiadectwa maturalne bez iczego, za ladny usmiech :]
a co do solidarnosci to wybacz, ale nawet jakby nie zdala moja siostra bym byla przeciwko amnestii, nie zdala to sie nie uczyla, jesli byl to jedynie stres, lub jak to mowia jej nie poszlo, to neihc zrobia sesje poprawkowa we wrzesniu lub wroca examy na studia, to wtedy sie oceni czy naprawde ktos cos umie i czy tylko noga sie mu podwinela na maturze ze jej nie zdal. Pzdr :)
|
Bozon (13.8.2006 @ 10:45:31) napisał: |
Nasi pradziadkowie dziwili się, że można było zdać maturę bez znajomości greki, nasi dziadkowie dziwili sie, że można było zdać maturę bez znajomości łaciny, nasi ojcowie dziwią się, że można zdać maturę bez znajomości matematyki, my będziemy się dziwić, że można zdać maturę bez znajomości alfabetu...
|
GRYF (10.8.2006 @ 12:59:54) napisał: |
"nie zdały jednego egzaminu, ale mają co najmniej 30-procentową średnią z pozostałych przedmiotów."
Je zeli nie zda sie jednego przedmiotu, to z pozostalych ma sie wiecej niz 30% - ich srednia zatem nie moze byc nizsza niz 30%
czyzby jeden przedmiot mozna sobie zupelnie darowac ?
DEBILIZM i to jeszcze propagowany przez panstwo :/
"Ten, kto zdecyduje się zdawać maturę na poziomie rozszerzonym, nie będzie musiał pisać najpierw egzaminu na poziomie podstawowym."
Ze co niby? czyli trza bedzie zdac mature rozszerzona na 30% czy jak? dotychczas bylo tak, ze nawet jak sie mialo z rozszerzonej 0% a zdalo sie podstawowa to sie zdalo - teraz nie byloby jak zdac podstawowej, wiec jak niby to mialoby wygladac ? nie pojmuje pana ministra ni w zab :/
|
maturzysta'06'jola (5.8.2006 @ 12:49:12) napisał: |
Zgadzam się całkowiecie z głosami sprzeciwu. Każdy kto pisał matue wie iz naprawde nie wymagano cudów aby ja zdać. To niesprawiedliwośc i szerzenie idiotyzmu przez państwo w imię... No właśnie czego??? Zupełnie nie rozumiem o co chodzi, jeśli ktoś widzi jakikolwiek pozytywny aspekt tego pomysły, prosze niech go przedstawi bo nie moge zgadnąć. Moim zdaniem Giertych jest z mafii.... Pozdro dla szkoły
|
Maturzystka '06 M. IIIg (4.8.2006 @ 0:36:44) napisał: |
Do 06'maturzystka: Patrząc na Twoją opinie czysto teoretycznie masz racje, z tym, ze w amnestii Giertycha nie chodzi o 2 czy nawet 20 osób a to już poważna różnica. Co do solidarności klasy to się nie wypowiadam, bo... do klasy "g" nie chodziłam a mój nick to czysta prowokacja. Pozdrawiam dociekliwych i umoralniających;]
|
06'maturzystka (4.8.2006 @ 0:06:17) napisał: |
Smieszna sprawa kolezanko z 3g ... podobno to z tej wlasnie klasy nie zdaly 2 osoby matury.. widze ze solidarnosc klasowej u was nie bylo...gdyby to komuś z mojej klasy nie powiodło sie na egzaminie maturalnym, to nie zamiescilabym tu swej,,burzliwej opinii'' na temat amnestii Giertych,ale wrecz przeciwnie, cieszylabym sie ze moj kolega/kolezanka z ławki ,któremu (której) jeden z przedmiotów nie został zaliczony,rowniez otrzyma świadectwo dojrzałości.pozdrawi am
|
Maturzysta '05, IIIj ;) (2.8.2006 @ 10:28:38) napisał: |
Jabluszko spada niedaleko od jabloni... czyli potomstwo naszego rzadu wymagalo "dotacji" :D nie pozdawaly PiSuardo-juniory, a bez matury to trudno nawet o wujko-stołek no bo jak to w opini publicznej sie utrwali - to tez mamy adekwatna do sytuacji decyzje... kwa kwa kwa.... prosze nie wrzucajcie kaczek do urn w przyszlosci... ps. Pozdrowienia dla JM ;)
|
Maturzystka '06 M. IIIg (2.8.2006 @ 10:20:05) napisał: |
Paranoja! Gdzie tutaj sprawiedliwośc??! Matury niemozliwe do napisania nie były, wiec po co ta cała szopka? Jeśli się ktoś odpowiednio nie przygotował to niech ponosi odpowiedzialność za swoje postępowanie! W przyszłym roku może dojśc do tego, że maturzyści celowo nie będa przygotowywali się do jednego z wybranych przedmiotów bo i tak zostanie im zaliczony! A skutkiem niech będzie choć rosnący w siłe idiotyzm, z całym szacunkiem, rzadzących!!!!!KOMPR OMITACJA POLSKIEGO RZĄDU Z PAJACEM- GIERTYCHEM SIĘGA ZENITU!!!!!!!!!
JES TEM NA NIE.
|
|
|
|
wtorek
1
grudnia 2015
Imieniny obchodzą: Natalia, Blanka, Eligiusz
Do wakacji pozostało 209 dni.
|
W jakiej rozdzielczości pracujesz?
800x600 - 8.84%
1024x768 - 24.07%
1280x1024 - 23.02%
1600x1200 - 11.63%
jeszcze innej ;) - 32.44%
Oddano
3835 głosów
|
|
I Liceum Ogólnokształcące
im. M. Kopernika
w Żywcu
ul. Słowackiego 2
tel. (033) 861-21-13
e-mail:
biuro@lo-zywiec.pl
|
|